You are here: Home » Mysteryshopper » Longchamp service stelt teleur

Longchamp service stelt teleur

geschreven door Constance

Ik ben in het bezit van een aantal Longchamp tassen, en aangezien dit niet de enige tassen zijn die ik heb, gebruik ik deze niet dagelijks.

Nu heb ik een paar jaar een roze Le Pliage Longchamp tas gekocht, in Antwerpen, en mede door de kleur heb ik deze niet dagelijks, wekelijks of maandelijks gebruikt. Toen ik mijn tas afgelopen zomer weer te voorschijn haalde zag ik dat de buitenkant (voor- en achterkant) allerlei luchtbobbels had gekregen.

Voorkant
Achterkant

Mijn tassen worden bijna als mijn kinderen behandeld, en worden opgeborgen in de bijbehorende opbergzakken en de rest ligt keurig in grote opbergdozen, stof- en vochtvrij.

Ik ben daarop naar de Longchamp winkel in de PC Hooftstraat in Amsterdam gegaan om te vragen of er iets aan de luchtbobbels gedaan kon worden, of dat ik een nieuwe tas kon krijgen.

In eerste instantie werd ik door de Chinese verkoopster te woord gestaan en werd mij gezegd dat het toch niet de bedoeling was dat ik elke dag mijn Longchamp moest gebruiken. Beetje vreemd antwoord want daar is een tas toch voor, maar aangezien de tas nog helemaal zonder vlekken en andere gebruikssporen was, kon ik haar vertellen dat ik dit model echt niet heel vaak had gebruikt en dat ik haar antwoord en haar houding niet echt professioneel vond.

De manager kwam erbij en hij stelde voor dat mijn tas naar Parijs werd opgestuurd zodat het atelier in Parijs mijn tas kon bekijken. Ik vond het een prima voorstel en wachtte in spanning af. Eind oktober kreeg ik een telefoontje, mijn tas was terug van haar Parijs tripje en helaas zij konden niets voor me doen. Het was indertijd een foutje in het productieproces geweest maar aangezien mijn tas al een paar jaar oud was deed men er niks (meer) mee.

Ik meldde nog dat ik dit heel teleurstellend vond, zeker omdat het geen echt goedkope tassen zijn. Bij H&M, Zara, Mango etc verwacht ik zo’n antwoord maar niet bij Longchamp. Verder bood men ook niet aan om de tas naar mij terug te sturen, ik kon hem afhalen in Amsterdam.

Nu wil het geval dat ik behalve een aantal ‘echte’ Longchamp tassen, ook twee ‘nep’ Longchamp tassen uit China in mijn bezit heb. Deze zijn een fractie van de prijs en het wonderbaarlijke is dat deze tassen steviger zijn. Want er is nog een klein nadeel aan het Le Pliage model, de hoekjes bij de bodem slijten heel erg snel en dat is bij de neptassen niet het geval.

Conclusie; de service van Longchamp laat echt te wensen over en de neptassen zijn van betere kwaliteit dan de echte tassen. Ik ga geen echte Longchamp tas meer aanschaffen, want het blijkt dat zij hun vaste klanten niet echt waarderen.

 

Gerelateerde artikelen

Laat een reactie acter

Op onze website wordt gebruik gemaakt van cookies voor advertentiecampagnes en webstatistieken. Sommige informatie kan gedeeld worden met advertentienetwerken. Onder het kopje Privacy en Cookies lees je welke cookies geplaatst worden en waarom. Ga je akkoord met onze cookies?