You are here: Home » Mysteryshopper » Slechte service bij Qvist Outdoor cooking

Slechte service bij Qvist Outdoor cooking

geschreven door Constance

Ik was al een tijdje op zoek naar mooie petroleumlampen (van oa. het merk Dietz en Feuerhand) en na een speurtocht op internet kwam ik terecht bij Qvist Outdoor Cooking. En ik was helemaal blij en verrast want behalve de lampen die ik wilde bestellen, verkoopt men bij Qvist Outdoor Cooking nog veel andere leuke en handige outdoor artikelen. Ik vond deze online winkel eigenlijk wel een positief artikel waard, totdat………….

…………de door de mij bestelde lampen, incl. brandstof, arriveerden en werden aangestoken. Ik had nl. gelijk ook brandstof besteld, Primus Powerful, en deze in de lampen gedaan. Dit resulteerde in een vlam, waarbij de Feuerhand lampen bijna volledig in vlammen zijn opgegaan. Tijdens deze brand waren wij echt bang dat de lampen zou gaan ontploffen en gelukkig hebben we alleen materiële schade geleden.  Testman en ik hebben de brand met natte doeken moeten blussen en na afloop was er 1 glas kapot gegaan en de andere lampen waren zwart uitgeslagen.

Ik ben daarop gaan kijken op de website van Qvist Outdoor Cooking of ik misschien iets gemist had in de voorlichting over de brandstof maar bij de door ons bestelde vloeistof stond niets vermeld. (Inmiddels staat er bij de Primus Powerful het volgende: Zuivere brandpunt benzine met anti-corrosive additief. Geschikt voor benzine- en multifuel branders en lantaarns.)

Hierop heb ik een email gestuurd naar de Qvist Outdoor Cooking en de foto’s meegestuurd met de vraag wat nu te doen en of het normaal is dat stormlampen (die ik al vaker heb gekocht) zo in de fik kunnen gaan. Tevens heb ik Qvist Outdoor Cooking erop gewezen dat zij, als leverancier, ook een plicht hebben (zeker bij zulke brandgevaarlijke artikelen) om bij een bestelling te informeren waarvoor een klant de vloeistof gaat gebruiken of om duidelijke gebruiksvoorschriften op de website te plaatsen waarvoor de brandstof wel of niet geschikt is. Want je moet er toch niet aan denken dat mensen, kinderen of huisdieren brandwonden oplopen doordat de verkeerde brandstof is gebruikt.

Het enige wat mij is aangeboden is, is het kapotte glas te vervangen maar verder heeft Qvist Outdoor Cooking niets voor mij willen doen, geen woord van excuus of medeleven. Op de website (garantie) stond toen nog het volgende: “Mocht je om welke reden dan ook niet tevreden zijn met het ontvangen artikel neem dan binnen 14 dagen na ontvangst contact met ons op via het contactformulier, je krijgt dan informatie over de retourprocedure. Je kunt altijd je geld terug krijgen. Dit is de zogenaamde afkoelperiode. Deze is bij ons dus tweemaal zo ruim als wettelijk verplicht. De kosten van het retourneren zijn voor eigen rekening.” Helaas hield Qvist Outdoor Cooking zich hier ook niet aan want de artikelen waren beschadigd en je kreeg alleen je geld terug als deze onbeschadigd waren (dit stond vorige maand nog nergens vermeld) maar nu hebben zij ook hun algemene garantievoorwaarden aangepast met deze zin: “Artikelen die u in deze periode onbeschadigd in de verpakking retour zendt komen in aanmerking voor volledige vergoeding.”

Maw. ik heb Qvist Outdoor Cooking ook nog eens een aantal tips aan de hand gedaan; er stond geen gebruikersadvies bij de door mij bestelde brandstof en deze hebben zij erbij gezet (bij de andere brandstofsoorten moet je nog steeds ruiken waarvoor deze geschikt zouden zijn, want daar staat nog steeds geen instructie vermeld en bij de door mij bestelde brandstof staat ook deze geschikt is voor lantaarns, dus dee informatie is ook incorrect.) Verder heb ik hen gewezen op de garantietekst in hun algemene voorwaarden en deze is niet door hen gehonoreerd, sterker nog ook deze is gelijk aangepast.

Ik heb nog 1 andere vraag gesteld aan Qvist Outdoor Cooking, en dat was of de Dietz Stormlamp wel gebruikt kon worden in combinatie met de Primus Powerful vloeistof en hierop heeft Qvist Outdoor Cooking gewoon geen antwoord gegeven, terwijl ik deze vraag 3x gesteld heb in 3 verschillende emails.

Kortom: ik ben geen happy camper en ik vind dat Qvist Outdoor Cooking haar klanten gewoon in de kou laat staan. Aangezien ik mijn betaling met PayPal heb gedaan ben ik bij hen in de algemene voorwaarden gaan kijken en daar heb ik gezien dat de mogelijkheid bestaat om een ‘niet conform de beschrijving-geschil’ te openen. Dit heb ik dus gedaan en heb ik daarbij mijn claim beperkt en wil ik alleen het geld van de brandstof claimen, euro 23,08, (natuurlijk had ik ook de lampen kunnen claimen maar ik wil niet het onderste uit de kan hebben) bij de leverancier, maar tot op heden heb ik nog niets van  Qvist Outdoor Cooking vernomen. Verder vind ik ook dat Qvist Outdoor Cooking een extra verantwoordelijkheid heeft naar haar klanten toe, want zij verkopen zeer brandbare artikelen en daarmee moet je altijd extra voorzichtig zijn want er kan zich een een (levensgevaarlijke) situatie voordoen.

Wat is een wijze les als jou hetzelfde overkomt? Allereerst toch maar weer alleen zaken doen met een online winkel die is aangesloten bij Thuiswinkelwaarborg, Qshopskeurmerk, Webshopkeurmerk etc. Maar als de online winkel niet is aangesloten en je wilt toch iets bestellen maak dan van alle teksten op de website een zgn. ‘screenshot’ als bewijs bij een evt. klacht. (Deze screenshots hebben mij niet geholpen maar het is altijd handig en misschien is jouw webshop wel bereid om tot vergoeding over te gaan en dan kan je deze screenshots overleggen.)

Ik zal jullie op de hoogte houden van het vervolg.

 

Gerelateerde artikelen

Laat een reactie acter

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com