You are here: Home » Mysteryshopper » Mobiele telefoon

Mobiele telefoon

geschreven door Constance

Mag weer een nieuwe mobiele telefoon uitzoeken (ik neem nl. altijd een abonnement voor maar 1 jaar, omdat na deze tijd altijd de batterij kuren gaat vertonen).

Nu ben ik van de week 2 telecomwinkels gaan bezoeken en ik ben een beetje geschrokken van de manier waarop de ‘heren’ je te woord staan. Ik heb nl. een aantal mobieltjes in mijn hoofd, waar ik uit wil kiezen:

LG Prada LG Shine LG KE800 Gold/Platinum of Sony Ericsson S500iIk noemde deze telefoons en vertelde ook dat ik een verlengings-abonnement voor 1 jaar wilde hebben. De verkoper reageerde gelijk van: ‘maar dat kan niet met deze telefoons hoor, die zijn nooit gratis’. Sorry, maar heb ik het daar over gehad dan? ‘Missschien kan het het bij een 2-jarig abonnement’ (mijnheer weer). Nee, ik wil maar 1 jaar en ik weet dat ik moet bijbetalen en dat is geen probleem! ‘Oke, ik zal het even nakijken, wat u dan moet bijbetalen’ (Eindelijk ik wist nu wat het me ging kosten.) Toen de vraag van mij of ik de verschillende modellen even mocht bekijken. Mijnheer liep naar achteren en kwam met een aantal doosjes terug. Alle LG modellen en van Sony Ericsson de K550i (?). Mijnheer, deze bedoel ik niet, het gaat mij om de S500i, deze is groen of goudgeel van kleur en het is een slidemodel. ‘Die maakt Sony Ericsson helemaal niet en dit is het allerlaatst model’. Mijnheer, ik heb ‘m echt gezien op internet, de S500i is nog maar net uit, is een slidemodel en verkrijgbaar in het groen en geelgoud. ‘Dan kijk ik wel even op internet (zucht)’. (Mijnheer gaat surfen en ja hoor daar ie!) ‘Mevrouw is goed op de hoogte (inderdaad!), eens effe kijken wat ie voor features heeft in vergelijk met de LG Prada.’ Mijnheer, hij heeft oa. een quatroband. ‘Dat is heel onnodig, want dat is alleen maar handig als je naar Japan/China of bepaalde landen in Zuid-Amerika reist en wie gaat hier nu naar toe?’ Ik vlieg als stewardess bij de KLM, dus dat kan voor mij handig zijn. ‘Oh dan bent u de enige (!), nog nooit iemand gesproken die in Japan wilt gaan bellen.’ Mijnheer, kunt u mij dit model (eindelijk) laten zien? ‘Nee, deze is nog lang niet leverbaar (bij een aantal internetwinkel wel en hij wist, in 1e instantie, bij god niet welk model ik bedoelde) en ik heb ook geen idee wanneer wel.’ Je begrijpt dat ik na bovenstaande conversatie helemaal geen zin meer had om de andere telefoons nog uitgebreid te bespreken met de verkoper, want ook op mijn vraag over de kwaliteit van de LG telefoons, kreeg ik niet echt een antwoord, en op mijn opmerking over het scrollwieltje van de LG Shine (schijnt nogal snel lam te raken) werd niet gereageerd. Ik ben bijna de winkel uitgevlucht, en ben naar een vd andere telecomwinkels gegaan, en hier werd ik iets beter geholpen maar het was nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Ben ik nu echt de enige vrouw met dit probleem, of hebben jullie ook dergelijke ervaringen? Ik hoor het graag, want ik heb nog steeds geen goed telefoonadvies gekregen :(.

Gerelateerde artikelen

Laat een reactie acter

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com