You are here: Home » Slaapkamer » 9 Tips om snel in slaap te vallen

9 Tips om snel in slaap te vallen

geschreven door Constance

Slaap is belangrijk. Uw lichaam en geest hebben het nodig om de ervaringen en gebeurtenissen van de dag te verwerken en de volgende dag weer opgeladen te zijn. Te  weinig slaap vermindert het geheugen. Slaaptekort of slaapdeprivatie laat ook honger toenemen. Tijdens de slaap wordt namelijk een hormoon afgescheiden dat de honger onderdrukt. Wie (te) weinig slaapt, heeft meer honger (of zin in eten). Vaak wordt naar snacks gegrepen, wat de kans op overgewicht doet toenemen.

Last van slapeloosheid? Verbeter uw slaap eenvoudig met deze tips:

1.Sport
Regelmatig bewegen vermindert het stressniveau én maakt het lichaam moe. Ga niet meer intensief sporten twee tot drie uur voordat u gaat slapen

2. Daglicht
Jezelf blootstellen aan zonlicht gedurende de dag (en vanaf het moment je opstaat) tot maximaal een kwartier voor je gaat slapen helpt uw biologische klok het verschil maken tussen dag en nacht.

3. Zorg voor een gezond gewicht
Kwalen slaapapneu, hoge bloeddruk en artritis zoals kwalen verminderen de kwaliteit van  uw slaap. Zorg daarom, in combinatie met een dieet, voor een gezond gewicht.

4. Vaste uren
Probeer op op een vaste tijd op te staan en te slapen, ook in het weekend.

Meer tips tegen slapeloosheid? Vraag het gratis e-book aan, klik hier.

Gerelateerde artikelen

Laat een reactie acter

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com