You are here: Home » Slaapkamer » 8 tips voor een goede nachtrust

8 tips voor een goede nachtrust

geschreven door Constance
slaapkamer Bedsupply.eu

Waar de ene persoon zo gauw deze het bed aanraakt al in slaap valt, heeft de ander hier veel meer moeite mee. En dat terwijl een goede nachtrust voor iedereen van levensbelang is. Niet iedereen heeft evenveel slaap nodig, maar voor een volwassene geldt toch wel een gemiddelde van 7 à 8 uur nacht. Hoor jij bij die personen die te weinig slaapt of maar moeilijk in slaap komt? Wellicht dat de volgende tien tips je op weg kunnen helpen naar dromenland.

1: Minder schermtijd voor het slapengaan
Tegenwoordig hebben we continu de behoefte om online te zijn. Snel nog even je mail of Facebook checken voor het slapengaan. Wanneer je hiermee ophoudt, zal je slaap van een betere kwaliteit zijn.

2: Beweeg regelmatig
Sporten en bewegen is altijd gezond, maar regelmatig bewegen draagt ook bij aan een betere nachtrust. En dan bedoelen we niet bewegen recht voordat je gaat slapen, want dat maakt je juist energieker. Onderzoek heeft zelfs aangetoond dat sporten in de ochtend slapeloosheid kan verhelpen.

3: Stop met cafeïne
We weten allemaal dat cafeïne ons wakker houdt. Wanneer je last hebt van slapeloosheid is het dus slim om hiermee te stoppen. En natuurlijk mag je nog koffie, cola of redbull drinken, maar zorg ervoor dat je dit niet 4 tot 6 uur voordat je gaat slapen doet.

4: Vermijd slaapmutsjes
Alcohol is een goed middel om in slaap te vallen, maar het zorgt daarnaast ook voor verstoringen in je slaappatroon wat een onrustige slaap betekent. Ook kost alcohol afbreken energie, waardoor je dus ook weer vermoeid raakt.

5: Geen dutjes overdag
Wanneer je moe bent is een dutje doen overdag heel erg verleidelijk. Maar wanneer je dit te vaak doet, kan dit je bioritme verstoren, wat een slechte nachtrust als gevolg heeft. Wel kun je deze powernapjes gecontroleerd inzetten. Deze naps duren maar een minuut of 15 tot 20 en kunnen het beste 8 uur nadat je wakker geworden bent, plaatsvinden.

6: Eet niet vlak voor het slapengaan
Vooral grote maaltijden en suikerrijk voedsel zijn not done voor een goede nachtrust. Wanneer je toch trek hebt, is het slim om te kiezen voor voeding die een goede nachtrust juist stimuleert zoals warme melk, bananen, amandelen, havermout en volkorenbrood.

7: Zorg voor een goed bed
Naast een goed bed en een comfortabel matras is ook lekker beddengoed van bijvoorbeeld Bedsupply.eu erg belangrijk. Waar de één zweert bij katoen, is de ander juist fan van satijn.

slaapkamer Bedsupply.eu

8: Seks is goed
Seks is en blijft nog steeds een goede nachtelijke ontstresser. Een gezond seksleven is niet alleen goed voor je relatie, maar ook voor het ontspannen van je lichaam. Het vrijkomen van de hormonen en de positieve verbinding tussen partners zorgen samen voor een goede slaap.

Gerelateerde artikelen

Laat een reactie acter

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com