Afgelopen donderdag ben ik aanwezig geweest bij de lancering van de 2 nieuwe koffievarianten van Douwe Egberts Aroma Rood, de meest gedronken koffie van Nederland. De 2 nieuwe smaken zijn Aroma Rood Donker en Aroma Rood Blond en deze zijn vanaf 20 mei as. verkrijgbaar.
Aroma Rood Donker is donkerder gebrande koffie met meer pit en een vollere smaak. Voor Aroma Rood Blond zijn de bonen lichter gebrand, met als resultaat een vriendelijke koffie met een zachte smaak. Het zijn koffie melanges die passen bij de behoefte aan een goede start of juist een moment languit op de bank en daardoor kan je gemakkelijk wisselen van koffiesmaken.
Tijdens de presentatie zijn er een aantal leuke feiten en weetjes gedeeld; Nederlanders drinken gemiddeld 4,4 kopjes per dag en is daarmee de meest gedronken drank van Nederland. En we drinken meer koffie dan de Italianen want zij drinken 3,6 kopjes per dag. Van DE Aroma Rood worden in Nederland 20 miljoen pakken verkocht en dat zijn 1.200 volle vrachtwagens en die 20 miljoen pakken zijn goed voor 1,8 miljard kopjes koffie.
Verder staat er in de Nederlandse huishoudens 1,75 verschillende koffiezetapparaten, waarbij de Senseo nog steeds de meest populaire machine is. En wereldwijd worden er, dagelijks, 3,5 miljard kopjes koffie gedronken, maat toch is thee is de meest populaire drank met op de 2e plaats water en dan volgt pas koffie.
Bij de introductie van de Aroma Rood Blond en Donker heeft DE ook haar huisstijl aangepast (en dat geldt voor alle smaken en verpakkingen) en de grootste verandering is dat het koffie schenkende dame weer terug van weg geweest is, alleen wel in een modern jasje en ook hebben alle verpakkingen een frissere kleur en zit er een frisse witte band bovenaan het pakje of het zakje of wel Gebrand voor Nederland.
Ook kan je binnenkort in verschillende supermarktketens koffieproefsessies volgen zodat je zelf de nieuwe (en oude) smaken kan gaan testen.