You are here: Home » Keuken » Kvik; de keuken à la carte

Kvik; de keuken à la carte

geschreven door testman

‘Iedereen heeft het recht op een coole keuken’, luidt het motto van het Deense keukenmerk Kvik. Dit merk is in Denemarken opgericht als reactie op de gevestigde keukenmarkt met weinig doorzichtige verkoopsprocessen, hoge prijzen en lange
levertermijnen. Het  uitgangspunt van Kvik is dat iedereen recht heeft op een hedendaagse, betaalbare keuken. In één week tijd zorgt Kvik ervoor dat de keuken bij de klant afgeleverd wordt.

Dat is zeer uitzonderlijk in deze sector. Bovendien werken ze met een zeer transparante prijzenstructuur waardoor je niet hoeft te onderhandelen met de verkoper of onverwachts voor bijkomende kosten komt te staan. Bij Kvik koop je bij wijze van spreken een keuken à la carte.

De strategie achter de keukens Kvik slaagt erin om moderne keukens tegen relatief lage prijzen aan te bieden door een uitgekiende verkoopsstrategie. Kvik beperkt bijvoorbeeld bewust het aanbod tot dertien keukens. Je kunt bijvoorbeeld ook zelf je keuken installeren als je een beetje handig bent.

Toch worden ze liever niet vergeleken met die andere Scandinavische meubelzaak, Ikea.  Ze noemen zichzelf keukenspecialist en geen meeneemmeubelzaak. Kvik laat hun klanten dan ook niet aan hun lot over bij de installatie. Ze bespreken met de klant wat hij precies zelf wil doen, en wat hij liever aan de installateurs overlaat. Zo is het perfect mogelijk dat de keukenspecialist de apparaten aansluit en dat je zelf alle kasten plaatst. Op die manier valt de prijs van de keuken weer lager uit. Zeker nu de bouwgronden en huizenprijzen de pan uitswingen, is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Gerelateerde artikelen

1 reactie

cees 4 juni 2008 - 10:57

wij hebben een kvik keuken gekocht bij het filiaal te lelystad in november 2007
nu juni 2008 is hij nog niet klaar !!

Ik heb een aantal foto’s als bijlage aan de e-mail gekoppeld (dit zijn enkel een paar van de vele punten) van de keuken die niet goed gemonteerd zijn of stuk gedraaid zijn.
De keuken is ook niet helemaal in kleur geleverd, de zijkant was nog wit. Hier heeft de monteur later een plank in de kleur scheef overheen geschroefd terwijl het kastje zou worden vervangen.
De plinten onder de keuken zijn met een handzaag lelijk en scheef afgezaagd, de vaatwasser kon hierdoor niet open. dit is wederom lelijk opgelost door een stuk van de plint stuk te maken.

Delen van de koelkast zijn afgebroken. de keuken zou iets van de wand geplaatst worden met een plint, zodat de koelkast makkelijk te hanteren zou zijn en niet met het handvat tegen de muur zou komen.
Handvaten gaan los zitten, omdat verkeerde schroeven zijn gebruikt en dus het schroefdraad lam is
De kookplaat zit scheef
Het keukenblad bestaat uit twee delen, geen probleem, maar wel dat deze niet recht aan elkaar zijn verbonden
Afvoer lekt
Afzuigkap hangt te laag
De oven zit scheef gelijmd
.. enzovoort!!

Kvik lelystad heeft een maand nadat de keuken is geplaatst nog enige reparatiewerkzaamheden uitgevoerd, maar het mocht niet baten.
Om het verhaal kort te houden, er zijn verschillende mensen van kvik komen kijken en er is ons een nieuwe keuken en een goede installateur beloofd.
later was er wederom een monteur, zonder onderdelen, zonder op de hoogte te zijn (constateerde:alles zit waterpas hoor!) en hebben we wederom voor niets de keuken ontruimd en twee dagen gereserveerd voor de plaatsing van een keuken die er weer niet is.

juni 2008, vorige week is er een monteur geweest die de keuken heeft geplaatst, maar er ontbreken nog onderdelen
zoals de deur van de apothekers-kast de afvoer stop (nu enkel een gat in de wasbak) kan de monteur niets misschien niets aan doen maar was leuk geweest als kvik dit keer wel alles had besteld.
ook als je de oven deur open trekt, trek je de oven mee de kast uit en beschadigd hij dan. de rechter lade sluit niet goed en zit scheef.

nu hebben we tot slot een mail ontvangen van dhr. G.Beckhuijsen. zonder dat hij persoonlijk zich met de zaak heeft gemoeit, stuurt hij nu dat hij het allemaal maar raar vind, er niets van begrijpt. het mailtje komt aan als een steek in de rug.
met alle vage suggesties en onwaarheden,de fout zal allemaal wel bij ons liggen, zo komt het mailtje over.
verdrietig worden we er van.

Ik hoop dat iemand dit leest die ons en de naam van kvik wil redden. want ik kan u verzekeren, de maat is vol.

Reageer
cees 4 juni 2008 - 10:57

wij hebben een kvik keuken gekocht bij het filiaal te lelystad in november 2007
nu juni 2008 is hij nog niet klaar !!

Ik heb een aantal foto’s als bijlage aan de e-mail gekoppeld (dit zijn enkel een paar van de vele punten) van de keuken die niet goed gemonteerd zijn of stuk gedraaid zijn.
De keuken is ook niet helemaal in kleur geleverd, de zijkant was nog wit. Hier heeft de monteur later een plank in de kleur scheef overheen geschroefd terwijl het kastje zou worden vervangen.
De plinten onder de keuken zijn met een handzaag lelijk en scheef afgezaagd, de vaatwasser kon hierdoor niet open. dit is wederom lelijk opgelost door een stuk van de plint stuk te maken.

Delen van de koelkast zijn afgebroken. de keuken zou iets van de wand geplaatst worden met een plint, zodat de koelkast makkelijk te hanteren zou zijn en niet met het handvat tegen de muur zou komen.
Handvaten gaan los zitten, omdat verkeerde schroeven zijn gebruikt en dus het schroefdraad lam is
De kookplaat zit scheef
Het keukenblad bestaat uit twee delen, geen probleem, maar wel dat deze niet recht aan elkaar zijn verbonden
Afvoer lekt
Afzuigkap hangt te laag
De oven zit scheef gelijmd
.. enzovoort!!

Kvik lelystad heeft een maand nadat de keuken is geplaatst nog enige reparatiewerkzaamheden uitgevoerd, maar het mocht niet baten.
Om het verhaal kort te houden, er zijn verschillende mensen van kvik komen kijken en er is ons een nieuwe keuken en een goede installateur beloofd.
later was er wederom een monteur, zonder onderdelen, zonder op de hoogte te zijn (constateerde:alles zit waterpas hoor!) en hebben we wederom voor niets de keuken ontruimd en twee dagen gereserveerd voor de plaatsing van een keuken die er weer niet is.

juni 2008, vorige week is er een monteur geweest die de keuken heeft geplaatst, maar er ontbreken nog onderdelen
zoals de deur van de apothekers-kast de afvoer stop (nu enkel een gat in de wasbak) kan de monteur niets misschien niets aan doen maar was leuk geweest als kvik dit keer wel alles had besteld.
ook als je de oven deur open trekt, trek je de oven mee de kast uit en beschadigd hij dan. de rechter lade sluit niet goed en zit scheef.

nu hebben we tot slot een mail ontvangen van dhr. G.Beckhuijsen. zonder dat hij persoonlijk zich met de zaak heeft gemoeit, stuurt hij nu dat hij het allemaal maar raar vind, er niets van begrijpt. het mailtje komt aan als een steek in de rug.
met alle vage suggesties en onwaarheden,de fout zal allemaal wel bij ons liggen, zo komt het mailtje over.
verdrietig worden we er van.

Ik hoop dat iemand dit leest die ons en de naam van kvik wil redden. want ik kan u verzekeren, de maat is vol.

Reageer

Laat een reactie acter

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com