Afgelopen week heeft het Italiaanse parfumhuis Xerjoff een nieuwe collectie geuren gelanceerd; Join the Club.
Xerjoff’s Join the Club is geïnspireerd op exclusieve members-only clubs en de collectie geuren bestaat uit 10 eau de parfums en is een ode aan golf, zeilen, theater, meditatie, mode, sigaren, jazz, dichtkunst, reizen en polo.
Alle Join the Club geuren zijn unisex en bedoelt voor iedereen die zich thuis voelt in een cosmopolitische lifestyle en de geuren zijn geïnspireerd op de bekende Gentlemen’s en Members Only clubs in Londen, New York en Milaan.
Als je een geur koopt krijg je een persoonlijke code waarmee je toegang krijgt tot je eigen Members Club op internet, met nieuws en andere initiatieven rondom ‘jouw’ geur.
De namen van de parfums geven je al een sfeerbeeld (zoals Ascot Blue, Ivory Route, Fatal Charm en Marquee) en de geuren zijn omhuld door vijfhoekige felblauwe flacons van kristal en zijn vanaf eind maart verkrijgbaar.
Ik heb afgelopen week ook kennis gemaakt met de diverse geuren Join the Club, en de geuren zijn zeer divers en heel verschillend van elkaar. Wij moesten ook ‘blind’ ruiken en proberen de diverse geuren in de Join the Club categorieën in te delen en dat is moeilijker dan je denkt. (Ik had er slechts 1 goed.) Het idee achter Join the Club spreekt me wel aan, omdat dit parfums zijn die je niet bij elke parfumerie op de hoek kan kopen maar exclusief online te koop zijn.