You are here: Home » Ladygadgets » Test; Mio Combo 5207 LM Truck

Test; Mio Combo 5207 LM Truck

geschreven door Constance

Ik heb weer een Mio navigatiesysteem getest en het gaat deze keer om de Mio Combo 5207 LM Truck . De Mio Combo 5207 LM is er nl. in 2 versies; 1 voor de personenauto en de andere is geschikt voor vrachtwagenchauffeurs, maar ook voor iedereen die er met de caravan of camper op uittrekt. (Ik zal verder op in het artikel het verschil tussen beide uitleggen.)

mio combo 5207 lm

 

De Mio Combo 5207 LM (Truck) is niet alleen een navigatiesysteem maar heeft ook een ingebouwde dashcam waarmee je, als de optie ‘camera’ inschakelt (dat kan in het hoofdmenu en in het navigatiescherm) je gehele reis vastlegt op video. (Je kan de opnames ook gelijk laten starten zodra je de sleutel in het contact omdraait.) De HD-camera heeft een groothoeklens voor een grotere opnamehoek. En je kunt de opnames weergeven op Google Maps bij het afspelen van de video op de Mio Player op PC of Mac.

navigatie mio

Op het navigatiescherm kan je ook kiezen uit verschillende mogelijkheden vwb. de route, wil je de snelste, de goedkoopste, of de kortste route? Wat ook heel handig is, zeker als je in een vreemde stad bent, dat de parkeerassistentie automatisch een lijst van parkeerplaatsen toont, binnen een straal van 1 km. van je eindbestemming. En je ziet duidelijk op het scherm welke afrit of rijbaan je moet nemen of moet blijven volgen, en dat is zeker op de snelweg heel prettig. En de LearnMe Pro ‘leert’ je rijstijl kennen en stemt vervolgens de route op jouw voorkeur af. (Deze feature heb ik niet echt herkend tijdens de test want daarvoor heb ik de Mio te kort in mijn bezit gehad.)

detail navigatie mio

Tegenwoordig krijg je bij de Mio Combo, tijdens de hele levensduur van het apparaat, nieuwe kaarten, max. 4x per jaar en dit geldt ook voor de flitspaal informatie.

Wat is nu precies het verschil tussen de Mio Combo 5207 LM en de Combo 5207 LM Truck? De Truck versie is speciaal bedoelt voor het plannen van een route met een vrachtwagen, auto met caravan of een camper. En de route wordt dan ook bepaalt nav. specifieke informatie zoals de afmetingen en het gewicht van het voertuig, de lading en het type voertuig. (Want een auto met caravan kan makkelijker onder een brug/viaduct door dan een vrachtauto of een camper.) En hierdoor wordt je geholpen om gevaarlijke situaties zoals omkeren bij bruggen, tunnels en wegbeperkingen te vermijden. Ook zijn de maximale snelheden voor vrachtwagens ingesteld en natuurlijk krijg je ook een waarschuwing bij het naderen van een flitspaal, dit gaat dmv. een visuele en gesproken waarschuwing zodat je op tijd vaart kunt minderen.

mio combo 5207 lm truck

Conclusie; Het apparaat is lekker dun, en het scherm is mooi helder en duidelijk en reageert snel op je aanraking. Het instellen en het 1e gebruik gaat gemakkelijk, zeker als je de handleiding op het scherm bekijkt. Mocht je regelmatig op pad gaan met je caravan of camper (of vrachtauto) dan zou ik zeker de ‘Truck’ overwegen maar anders volstaat de ‘normale’ Mio Combo 5207 LM. Kortom; Mio heeft met de Combo 5207 LM weer een perfect navigatie systeem afgeleverd.

Gerelateerde artikelen

2 reacties

Henk Peters 4 maart 2019 - 13:56

Beste,
Je wordt gewaarschuwd voor flitspalen, maar in Frankrijk en meerdere landen mag je dit toch helemaal niet in je auto hebben?
Groet

Reageer
Constance 4 maart 2019 - 17:31

Dat kan inderdaad kloppen en daarom dien je, voordat je op pad naar het buitenland gaat, altijd de landelijke voorwaarden te controleren. Ook dien je, bijv in Frankrijk, een alcoholtest in je auto te hebben.

Reageer

Laat een reactie acter

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com