You are here: Home » Beauty » Kiehl’s introduceert Limited Edition

Kiehl’s introduceert Limited Edition

geschreven door Constance

Kiehl’s werd in 1851 in New York opgericht en ter ere hiervan introduceert Kiehl’s de ‘Limited Edition New York Heritage Collection’ en deze is vanaf september as. verkrijgbaar bij alle Kiehl’s stores wereldwijd.

De collectie bestaat uit vier historische formules die vandaag nog steeds de favorieten van de klant zijn, geleverd in beperkte oplage in verpakkingen in zwart en goud die geïnspireerd zijn door de New Yorkse roots van Kiehl’s. Het gaat om Ultra Facial Cream en Lotion, Calendula Toner en Original Musk Oil. Deze limited edition is verkrijgbaar in alle winkels van september tot december 2011.

Original Musk Oil – Datum van samenstelling: 1921 – Datum van herintroductie: 1963
1963: de ontdekking van de “love oil”
Er circuleren allerlei verhalen over de oorsprong van Kiehl’s Original Musk Oil, een echte “cultklassieker”. Volgens de overlevering bij Kiehl’s dateert de formule voor deze olie uit de vroege jaren twintig en werd ze bedacht door een verwant van de originele Kiehl’s familie: een echte Russische prins! Volgens de legende werd de formule opgeborgen in een ton met het opschrift “Love Oil” in de kelder van Kiehl’s Flagship store in NY. Het vat bleef ongeopend tot het in 1958 werd herontdekt. De klanten van Kiehl’s konden in 1963 voor het eerst kennismaken met de Original Musk Oil, naar verluidt de eerste keer dat muskusgeur op die manier werd aangeboden. Deze kreeg de naam “Original” omdat de samenstellers destijds geen geur kenden die ze konden associëren met het woord “muskus”. De geur is 50 jaar later bijna synoniem voor Kiehl’s geworden; het bedrijf stelt de populaire geur vandaag nog steeds op dezelfde manier samen.

Ultra Facial Cream en Lotion – Data van Samenstelling: Ultra Facial Lotion – begin jaren 60 en Ultra Facial Cream – 2005
1960: ultrahydraterende werking
De originele Ultra Facial Moisturizer van Kiehl’s werd voor het eerst in de jaren 1960 op de markt gebracht, en is sindsdien een van de populairste producten bij de klanten en een must voor professionele visagisten in Hollywood. Het is misschien wel de meest veelzijdige en meest gebruikte vochtinbrengende gezichtscrème onder de producten van Kiehl’s. Dat is dankzij het lichte, zijdezachte karakter van de crème die geschikt is voor zowel normale tot droge als voor normale tot vette huidtypen.
Avontuurlijk getest in 2005
Kiehl’s sponsorde met trots de expeditie “Greenland First Ascent”, de eerste beklimming van de bergpieken die recht uit de gletsjers van het met ijs bedekte eiland oprijzen. Op deze extreme locatie testten Robert Anderson en zijn expeditie de eerste samples van Ultra Facial Cream, een 24 uur houdende, hydraterende dagcrème met een lichte textuur die een rijkere versie is van de iconische Ultra Facial Moisturizer. In 2010 verkocht Kiehl’s wereldwijd meer dan 1 480 000 stuks Ultra Facial Cream!

Gerelateerde artikelen

Laat een reactie acter

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com