Wist je dat 43% van de Nederlanders voor of tijdens het ontbijt haar of zijn eerste kop koffie drinkt? Dit is gebleken uit een onderzoek van Nespresso. Smaak is de voornaamste reden waarom men koffie drinkt (83%), maar voor velen is het ook een manier om op gang te komen (37%).
En hierop inspelend heeft Nespresso haar assortiment Grand Crus uitgebreid met een nieuwe koffiesmaak om de dag perfect mee te beginnen: Linizio Lungo. Linizio, afgeleid van het Italiaanse inizio (begin of aanvang) verwijst naar het begin van de dag. De zachte en volle smaak van Linizio Lungo (intensiteit 4) maakt deze Lungo de perfecte koffie om je dag mee te beginnen. Een kop Linizio, gebrand uit pure Zuid-Amerikaanse Arabica bonen, kan gedronken worden met en zonder melk.
Ook zijn er verschillende ochtendtypes; de één neemt een uitgebreide kop koffie en leest de krant, de ander neemt een snelle douche en racet de deur uit; iedereen heeft een ander ochtendritueel. En verder blijkt uit het onderzoek blijkt dat ochtendrituelen ook leeftijdsafhankelijk zijn. De generatiekloof tussen jong en oud uit zich dus al vroeg in de ochtend. In lijn met het moderne digitale tijdperk, blijken jongeren nadat ze wakker worden al snel naar hun telefoon te grijpen. Het checken van hun berichten, ook op social media, behoort voor het merendeel tot het vaste ochtendritueel. Ouderen laten hun telefoon echter links liggen en kiezen er juist voor de ochtend te beginnen met het lezen van de krant.