Homepage
Categorieën

Gerelateerde artikelen

  • Perfecte service BlackBerry Perfecte service BlackBerry
  • Nieuw Telfort Abonnement en win kaarten voor de Libelle Zomerweek Nieuw Telfort Abonnement en win kaarten voor de Libelle Zomerweek
  • Overstappen T-Mobile, de finale Overstappen T-Mobile, de finale
  • Update: overstappen van T-Mobile naar Telfort. Update: overstappen van T-Mobile naar Telfort.
  • Mobiele telefoon voor vrouwen bij Telfort Mobiele telefoon voor vrouwen bij Telfort
ladygadgets

Overstappen van T-Mobile naar Telfort

Na jarenlang klant te zijn geweest van Telfort ben ik vorig jaar overgestapt naar T-Mobile, aangezien Testman bij hen ook al jarenlang klant was (toen nog tot volle tevredenheid) en daarom was wel zo makkelijk om allebei bij dezelfde telecomprovider klant te zijn.

Helaas duurde mijn nummerportering een aantal maanden want volgens Telfort lag de fout bij T-Mobile en volgens T-Mobile lag het aan Telfort. Maar uiteindelijk was het gelukt en was ik klant bij T-Mobile. Maar het netwerk van T-Mobile is regelmatig,  oa. tijdens treinreizen van en naar Amsterdam & Schiphol, niet bereikbaar, dus besloten Testman en ik om eens te gaan ‘shoppen’ en te kijken welke telecomprovider ons een beter aanbod kon doen. (Want T-Mobile zou ons een nieuw contract aanbieden, alleen hebben wij hun aanbieding nooit ontvangen. Fijn hè, zo behandel je vaste klanten.)

Dus na een aantal vergelijkingen kwamen we er achter dat Telfort voor ons de goedkoopste optie was, en aangezien wij maar 1 maand opzegtermijn hadden bij T-Mobile zouden wij op 7 januari jl. aangesloten worden op het Telfort netwerk. Zouden, inderdaad want tot op heden bellen wij nog steeds met het (veel te dure, soms totaal onbereikbare) netwerk van T-Mobile.

Want wat is er gebeurd? Op 6 december jl. hebben wij keurig alle contracten opgestuurd naar Telfort en binnen 5 dagen waren de nieuwe simkaarten binnen, so far so good. Daarna hoorden we helemaal niks meer. Tussen Kerst en Oudjaar hebben we contact opgenomen met T-Mobile, aangezien wij nog helemaal niks van hen vernomen hadden en toen werd doodleuk verteld dat er nog helemaal geen verzoek voor nummerportering was gedaan door Telfort.

Na Oudjaar wederom gebeld met Telfort en daar kreeg ik te horen dat ons nummerporteringsverzoek ‘hing’ tussen Telfort en T-Mobile (en ik kreeg gelijk een déja vu). Vandaag weer contact opgenomen met Telfort en T-Mobile blijft volhouden dat er nooit een verzoek is gedaan voor nummerportering, terwijl Telfort zegt dat dit wel het geval is.En als jezelf opzegt ben je je nummer kwijt, dus dat is helemaal geen optie.

Kortom: wij moeten dus een aantal maanden een veel hoger abonnement betalen, er is niet bekend bij wie het is fout gegaan en ook niet wanneer alles wordt afgerond. En wederom wijst de ene partij naar de andere.

Ben ik nu de enige die met deze maffia-achtige praktijken te maken heeft, of zijn jullie ervaringen ook zo ‘geweldig’?

En wil je weten hoe onze Zuiderburen het hebben opgelost, kijk dan eens op dit YouTube filmpje 🙂 (En kijk hem echt helemaal uit, want je blijft lachen.)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4PsVoUjNIf4&feature=youtu.be[/youtube]

Op onze website wordt gebruik gemaakt van cookies voor advertentiecampagnes en webstatistieken. Sommige informatie kan gedeeld worden met advertentienetwerken. Onder het kopje Privacy en Cookies lees je welke cookies geplaatst worden en waarom. Ga je akkoord met onze cookies?