Homepage
Categorieën

Gerelateerde artikelen

  • Shoppen.blogo.nl heeft nieuw design Shoppen.blogo.nl heeft nieuw design
  • HUISJE BOOMPJE, ja! BEESTJE? Nee! HUISJE BOOMPJE, ja! BEESTJE? Nee!
  • Verkooptips voor open dagen. Verkooptips voor open dagen.
  • Verkoopstyling, verkoop je huis! Verkoopstyling, verkoop je huis!
  • Nog geen koper? Grijp uw kans met inventieve tips… Nog geen koper? Grijp uw kans met inventieve tips…
  • Als de badkamer tijdelijk geen privégebied is. Als de badkamer tijdelijk geen privégebied is.
wonen

Ervaringen van een verkoopstyliste…

Even voorstellen. Ik ben Micky van der Stigchel, verkoopstyliste van beroep, en nieuwe schrijver voor wonen.blogo.

Mijn verkoopstyling ervaringen zijn hier regelmatig te lezen. Uiteraard inclusief tips voor verkopers.

Verkoopstyling is een relatief nieuw vakgebied in ons land. Investeren in het huis waar je eigenlijk van af wil, is geen vanzelfsprekende keuze. Het positieve effect op het verkoopresultaat is menig verkoper nog onbekend.

In mijn werk kom ik zeer uiteenlopende situaties tegen. Soms hilarisch, soms treurig, soms onvoorstelbaar, soms gewoonweg logisch. Ieder huis heeft zijn eigen verhaal en dat maakt mijn vak zo boeiend, zo persoonlijk. Over verkoopstyling blijken misvattingen te bestaan. Zonde, want…

Juist in de huidige markt valt er winst te behalen. Verkoopstyling is een praktisch middel om een huis beter in de markt te zetten. Hiermee wordt het doel, een goede en snelle verkoop, eerder bereikt. Het aanbod is enorm. De concurrentie is groot. Een woning die -voor een koper- aantrekkelijk en fraai oogt, maakt meer kans op een nieuwe eigenaar.

De woning moet nu zélf optimaal tot zijn recht komen, door zich van zijn allerbeste kant te laat zien. Een van de kijkers wordt immers de nieuwe eigenaar. Die moet zich er letterlijk al helemaal zien zitten. Zich er thuis voelen. Met een deskundig oog bekijk ik wat een woning nodig heeft, om meer mogelijke kopers aan te trekken. Kleine aanpassingen, veel effect. Een minimale investering, voor een groots resultaat.

Als vakkundig specialist in visuele optimalisatie maak ik van ieder huis, ongeacht de prijsklasse, een aantrekkelijk koop-object. Verkoopstyling zegt dus niets over persoonlijke smaak. Het gaat puur om de presentatie van de woning waar iemand van af wil. Het liefst zo snel en goed mogelijk, toch? Het huis staat immers niet voor niets te koop.

Lees meer over verkoopstyling, -doe het zelf- tips, wat je beter niet kunt doen, mijn ervaringen of anekdotes in een van mijn volgende posts.

Op onze website wordt gebruik gemaakt van cookies voor advertentiecampagnes en webstatistieken. Sommige informatie kan gedeeld worden met advertentienetwerken. Onder het kopje Privacy en Cookies lees je welke cookies geplaatst worden en waarom. Ga je akkoord met onze cookies?