You are here: Home » Gadget test » Gadget test: Philips fietslamp

Gadget test: Philips fietslamp

geschreven door Constance

Begin februari heb ik jullie gemeld dat ik de Philips fietsverlichting, de Saferide LED Bikelight, ging testen. (Hier kunnen jullie dat artikel nalezen.) Tijdens mijn verblijf, vorige week, in Chicago is de fietslamp binnengekomen dus het testen kon beginnen!

Er is een dynamo- en een batterij versie van de Philips Saferide LED BikeLight en beide types zijn er in 2 kleuren, in zwart of zilverkleurig aluminium. In het doosje zit de koplamp, een stuurhouder en in mijn geval 4 oplaadbare batterijen en een stekker met een usb-aansluiting. (Je kunt de lamp opladen dmv. deze meegeleverde stekker, maar ook op je werk via de usb-aansluiting op je pc of notebook.)

 

De 1e keer moet je je lamp ong. 7 uur lang opladen en dan is ie klaar voor gebruik. Er zitten 2 standen op; de extra felle stand (80 lux – max. 2 uur) en de eco-stand (20 lux – max. 8 uur). Je bevestigt de houder op je fiets (deze houder past altijd en het bevestigen gaat heel gemakkelijk) en op de houder klik je de lamp vast. Het vast- en losklikken van de lamp is ook een fluitje van een cent, en dit is niet geheel onbelangrijk  want de lamp ziet er zo mooi uit dat ie evt. dieven en vandalen op een idee zou kunnen brengen. (Dus ik haal de lamp ’s avonds elke keer als ik naar binnen ga bij de supermarkt of sportschool van de houder af.)

Aangezien ik altijd ’s avonds op de fiets naar de sportschool ga of boodschappen haal heb ik de afgelopen dagen al veel ‘plezier’ gehad van mijn nieuwe fietslamp. Want hij geeft ontzettend veel licht, zelfs in de eco-stand. Ik had het idee alsof er een reuze zaklamp met me mee fietste! Ik heb de felle stand ook nog getest, maar in de stad is dat absoluut niet nodig, maar wel handig als je door een donker park of bos moet fietsen. (Als je de lamp aanzet staat ie automatisch in de eco-stand en een 2e keer op de knop drukken en hij staat in de extra stand.)

Conclusie: met de Philips Saferide LED BikeLight80 val je zeker op, en het geeft je tegelijkertijd een veilig gevoel: jij bent zichtbaar en je kunt ook je omgeving goed zien waardoor je evt. gaten of kuilen in de weg of op het fietspad op tijd kan ontwijken. En doordat ie oplaadbaar is heb je ook nooit het ‘probleem’ dat je batterijen leeg zijn, tenzij je je lamp niet op tijd aan de lader hebt gelegd. Een nadeel is wel dat ie er zo mooi uitziet dat je hem wel van je stuur af moet halen als je je fiets ergens neer zet. En ook kan de prijs een obstakel zijn.

Om nog even op de prijs terug te komen, ik heb de duurste versie Philips BikeLight80 getest maar sinds kort is er nieuw model, nl. de BikeLight40 (dynamo en batterij) beschikbaar en dit model is perfect voor stadsverkeer.  En ook heeft Philips een achterlamp geïntroduceerd, de LED RearLight LumiRing (dynamo en batterij).

En wil jij ook de fietsverlichting van Philips testen, dan kan dat bij alle fietsspeciaalzaken die zijn aangesloten zijn bij Juncker Bike Parts en daar kan je gratis de verlichting 24 uur testen op jouw fiets.

Gerelateerde artikelen

Laat een reactie acter

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com