Homepage
Categorieën

Gerelateerde artikelen

  • Mail & Win; Boek OERsterk van Richard de Leth Mail & Win; Boek OERsterk van Richard de Leth
  • Biologische supermarkt Ekoplaza helpt met een gezondere leefstijl Biologische supermarkt Ekoplaza helpt met een gezondere leefstijl
shoppen

Gelderlandplein in Amsterdam-Zuid heropend

As. vrijdag, 8 april, opent Burgemeester Eberhard van der Laan het geheel vernieuwde winkelcentrum Gelderlandplein, in de wijk Buitenveldert in Amsterdam-Zuid. De afgelopen jaren heeft het Gelderlandplein een grootse metamorfose ondergaan.

gelderlandplein ingang

Het combineert nu de vertrouwde couleur locale met de luxe van internationale topmerken, de gezelligheid van cafés en terrassen en de aantrekkingskracht van culinaire en culturele genoegens. In de nieuwe presentatie spelen kunst en muziek een rol van betekenis.

gelderlandplein winkels

In de maand voorafgaand aan de opening ontvingen ruim 100.000 Amsterdammers het GP (Glossy Pages) Magazine. Dit trendy blad bevat 134 pagina’s met shoots, verhalen, columns, recepten, productinformatie en nieuwtjes over, door en voor het Gelderlandplein. Hiernaast besteedt het ook ruimschoots aandacht aan de programmering, de acties en de bijzonderheden van de openingsweek. Voor de cover van het magazine tekent Wendelien Daan, een internationaal gerenommeerde fotografe.

De opening van het nieuwe Gelderlandplein is een groot spektakel. Gedurende de openingsdagen ontvangen alle bezoekers een speciaal voor deze gelegenheid ontworpen mega-grote Gelderlandplein-shoppingbag van ecologisch katoen. De eerste 100 tassen bevatten tegoedbonnen ter waarde van € 50,- en aan elke tas hangt een code die kans biedt op een gloednieuwe auto, een GP branded Fiat 500.

Op woensdag is er een middag vol kids-activiteiten met als hoogtepunt het optreden van een mystery guest, ook bekend als tv-persoonlijkheid, dierenvriend, bioloog en kinderheld. Wie via www.gelderlandplein.nl/mysteryguest zijn of haar naam heeft geraden, maakt kans op een van de zeer gelimiteerde plaatsen tijdens de show. Deelnemende kinderen aan een dieren-/balonnenspeurtocht door het hele winkelcentrum maken kans op een hoverboard. Ook wordt op woensdag de winnaar van de Gelderlandplein-auto bekendgemaakt.

Kunst speelt een belangrijke rol in de presentatie van het nieuwe Gelderlandplein. Met hulp van Alex Daniëls van Galerie Reflex Amsterdam heeft Lesley Bamberger een aantal kunstwerken aangekocht die variëren op thema’s als dynamiek, humor en innovatie. Wie het plein bezoekt, bezoekt als het ware een doorlopende tentoonstelling van internationale, wereldberoemde kunstenaars onder wie KAWS, Joel Morrison, Marcus Harvey, Lars Fisk, Erwin Wurm en Donald Beachler. Opvallend element bij de ingang is een digitaal kunstwerk van Julian Opie. De Nederlandse componist, pianist en producer Michiel Borstlap is verantwoordelijk voor de muziek op het plein. Maandelijks stelt hij een playlist samen die recht doet aan het seizoen en aan het specifieke moment van de dag.

Gelderlandplein

Dankzij een forse uitbreiding van maar liefst 7000 m2 heeft het Gelderlandplein nu een oppervlakte van 27.200 m2 in totaal. Het winkelaanbod is uniek vanwege de speciale mix van lokale en mondiale invalshoeken. Nieuw zijn de (flagship)stores van Mango, IKKS, Marqt, Sissy Boy, Bever, Costes en McGregor. De horeca in het winkelcentrum is verder uitgebreid met Le Pain Quotidien, Takumi – Lobster & Burger, Tanuki en Saigon.

Belangrijke trekkers voor de ruim vier miljoen bezoekers per jaar zijn herenspeciaalzaak Rick Moorman die de Dutch Retail Excellence Award heeft gewonnen en Albert Heijn, de beste supermarkt XL van Nederland. Ook de bereikbaarheid is sterk verbeterd. Sinds december rijdt er op de Zuidas en in Buitenveldert op kosten van Kroonenberg Groep een gratis bus naar en van het Gelderlandplein. Met 200 extra nieuwe parkeerplaatsen en 1,5 uur gratis parkeren is het nieuwe Gelderlandplein voor iedereen toegankelijk