Homepage
Categorieën

Gerelateerde artikelen

  • IKEA start weer met de Kerstboom voor 1 piek actie IKEA start weer met de Kerstboom voor 1 piek actie
  • Black Friday Kruidvat acties Black Friday Kruidvat acties
  • Tom Dixon ontwerpt samen met IKEA de bank DELAKTIG Tom Dixon ontwerpt samen met IKEA de bank DELAKTIG
  • Salontafel en poezenmand in één Salontafel en poezenmand in één
  • Kruidvat geeft je een Zen moment Kruidvat geeft je een Zen moment
  • Test; De Huawei P10 Plus Leica camera waar je ook mee kunt bellen Test; De Huawei P10 Plus Leica camera waar je ook mee kunt bellen
shoppen

Brandmeester’s Koffie en Shoebaloo

Gisteren was ik voor aantal presentaties in Amsterdam, samen met Testman, en daar heb ik in 2 winkels weer eens een ‘fantastische’ service-ervaring (not) gehad met het winkelpersoneel. En tja, ik ben nooit bewust een mystery shopper maar ik kan het toch niet laten om mijn ervaringen te delen.

De 1e winkel waar we heel slecht (dus gewoon niet) werden geholpen was bij Brandmeester’s Koffie op de Van Baerlestraat (in Amsterdam). In het verleden hebben wij bij hen al 3 espressomachines gekocht en aangezien wij ons wilden oriënteren voor een nieuw exemplaar stapten we vrolijk de winkel binnen en liepen gelijk op ons doel af, want de machines staan achter in de winkel opgesteld. Er kon nog net een ‘goedemiddag’ vanaf en toen werden we verder niet bekeken. Wij hebben samen uitgebreid overleg gevoerd, maar er kwam helemaal niemand op ons af (en het de winkel stond echt niet vol). Dus zijn we uiteindelijk maar weggegaan, zonder dat iemand van het personeel ons gevraagd heeft waar we naar op zoek waren. (Gemiste kans, want wij willen echt wel weer een nieuw apparaat, alleen dus niet bij Brandmeester’s Koffie vandaan. En het zal je personeel maar zijn, dat gewoon klanten weg laat gaan die toch wel een paar honderd euro wil besteden.)

Vervolgens door naar de Leidsestraat en daar loop ik altijd even bij Shoebaloo binnen (onze eerdere ervaring met de vestiging in de PC Hooftstraat was prima) want de collectie’s tussen beide winkels is soms verschillend. Wij waren de enige klanten en bij de kassa stonden 3 personeelsleden (1 man en 2 dames waarvan er 2 achter de toonbank stonden en 1 met haar rug naar de klanten toe) en deze waren met z’n 3-en heel druk aan het ruzie maken en voerden een discussie over een levering, een klant en een bestelling. Er werd totaal niks tegen ons gezegd, niet bij binnenkomst, maar ook niet toen ik met een paar schoenen van euro 399,- in mijn handen stond, en er kwam ook helemaal niemand naar me toe. We hebben nog even gedraald (en de schoenen maar teruggezet) en wederom geen reactie, dus maar weer richting de deur. En wederom geen enkele reactie (tot ziens bijvoorbeeld) totdat Testman terugliep en tegen de 3 personeelsleden zei: “Fijne dag nog,  met het druk zijn met elkaar!” Hierop keek men verbaasd en begreep helemaal niet wat ons ‘probleem’ was. Dus ook hier heeft een ondernemer wederom omzet gemist, maar ja, dat kan het personeel toch niks schelen want zij krijgen hun salaris toch wel.

Misschien kwam het door het koude weer en had bovenstaand personeel van Brandmeester’s Koffie en Shoebaloo (Leidsestraat) gewoon een slechte dag maar ik vind het echt erg jammer dat winkels die kwaliteitsproducten verkopen, van die slechte verkopers in dienst heeft.