Homepage
Categorieën

Gerelateerde artikelen

  • Unieke sjaals POM Amsterdam Unieke sjaals POM Amsterdam
  • Nieuwe Anti-Aging dagcrème van BIOEFFECT Nieuwe Anti-Aging dagcrème van BIOEFFECT
  • Restaurant de Librije kookt voor de KLM Restaurant de Librije kookt voor de KLM
  • Lichttherapie met de Litebook Elite Lichttherapie met de Litebook Elite
  • Win tickets naar shoppingcity Londen Win tickets naar shoppingcity Londen
  • KLM uniform KLM uniform
shoppen

Marcel Wanders voor KLM

KLM krijgt, per 27 maart 2011, een nieuw servies aan boord in de World Business Class en dit servies is ontworpen door de Nederlandse ontwerper Marcel Wanders.

Met dank aan Capital Photos

Marcel Wanders is aan de slag gegaan met het porselein, glaswerk, bestek, linnen en het plateau waarop alles wordt uitgeserveerd en draagt duidelijk zijn handtekening.  Hierdoor wordt de complete presentatie van de maaltijden en dranken vernieuwd en past in de reis vol inspiratie die KLM haar passagiers wil bieden. Bij de ontwikkeling van het servies heeft Marcel Wanders in opdracht van KLM ook rekening gehouden met de wensen van de klant en de werkwijze van het cabinepersoneel en ook is het milieuaspect niet vergeten. KLM passagiers geven aan dat ze het typisch Nederlandse karakter van KLM waarderen. KLM benadrukt daarom haar Nederlandse karakter door samen te werken met Nederlandse chef koks en ontwerpers. De keuze voor Marcel Wanders is hierop een logisch vervolg. Verder haalt KLM milieuwinst door het gewicht van het servies te verminderen want hoe lichter beladen een vliegtuig is, hoe minder brandstof verbruikt wordt en dit leidt tot een vermindering van CO2 -uitstoot.

Marcel Wanders: “Met de introductie van het nieuwe servies, gaat een lang gekoesterde wens in vervulling. Als frequent flyer van KLM, heb ik mij zeer goed kunnen verplaatsen in de opdracht en heb ik een metamorfose van het bestaande servies kunnen realiseren. Het nieuwe ontwerp is dankzij alle ergonomische, technische, economische en logistieke eisen uitgegroeid tot een servies op het niveau van een toprestaurant”.