Homepage
Categorieën

Gerelateerde artikelen

  • Libratone GO ONE CLICK en STYLE BT speaker is er nu ook in het rood Libratone GO ONE CLICK en STYLE BT speaker is er nu ook in het rood
  • Hollands Glorie bij DUO Hollands Glorie bij DUO
  • Test: Zonnecapsules Test: Zonnecapsules
  • Moederdagtip: Nescafé Dolce Gusto Moederdagtip: Nescafé Dolce Gusto
  • Trendkleuren 2011, accessoires voorjaar en zomer Trendkleuren 2011, accessoires voorjaar en zomer
  • River Island Kerstcollectie River Island Kerstcollectie
shoppen

Draag morgen ROOD!

De Nederlandse Hartstichting roept iedereen in Nederland op, om morgen 29 september, rood te dragen. Want dan is het voor het eerst ‘Dress Red Day’. Dit is een jaarlijks terugkerend initiatief van de Hartstichting dat onderdeel uitmaakt van de onlangs gestarte campagne ‘We hebben je hart nodig’ voor de strijd tegen hart- en vaatziekten onder vrouwen.

Morgen is er op het Beursplein in Amsterdam een heus openlucht fashion atelier te vinden. Daar kunnen voorbijgangers zich in rode kleding laten hullen, om daarmee de campagne ‘We hebben je hart nodig’ een warm hart toe dragen en te laten zien dat de campagne boodschap ‘hart- en vaatziekten zijn doodsoorzaak nummer 1 bij vrouwen’ hen raakt. Stapels grote rollen rode stof op het Beursplein zullen voorbijgangers nieuwsgierig maken en naar het fashionatelier trekken. Studenten van diverse modeacademies hebben achter de kniptafels de scharen in de aanslag om elke voorbijganger van een rood accessoire of kledingstuk te voorzien. Op de paspoppen in het atelier zijn voorbeelden van ontwerpen te zien. Naast het Beursplein in Amsterdam, zullen ook andere plekken in Nederland rood gekleurd zijn. Vrijwilligers van de Hartstichting zetten zich in om het onderwerp vrouwen en hart- en vaatziekten onder de aandacht te brengen.

Het logo van de campagne ‘We hebben je hart nodig’ is een jurk in de alarmkleur rood. Het staat internationaal symbool voor de strijd tegen hart- en vaatziekten bij vrouwen. Het is in ons land doodsoorzaak nummer 1 bij vrouwen. De campagne ‘We hebben je hart nodig’ en ‘Dress Red Day’ vandaag moetiedereen bewust maken van het feit dat ook vrouwen hart- en vaatziekten kunnen krijgen. De Hartstichting vraagt het publiek om giften voor onderzoek om vrouwen in de toekomst net zulke goede zorg te kunnen bieden als mannen. RTL 4 steunt ook de campagne ‘We hebben je hart nodig’, oa. in het programma Trini & Suzannah – Mission Holland.